Vårdcentralen

Ja idag ringde jag till Vårcentralen o bokade tid för lilla sessan min. Jag förklarade för dom vad hennes problem är och vad jag ha läst på internet. Där en läkare skrivit. Gitta på Bvc höll helt med mig om att något måste vara fel så vi fick en tid på Måndag =)

Sen pratade jag med min Mamma o hon berättade att min kusin har haft samma problem som Tindra o har nu opererats för detta o fått sätta in en grej i magen som gör att man kan spola rent med vatten när det behövs.
Usch jag vill inte att det ska vara så. Vill inte att min Sessa ska behöva gå igenom något sådant. Fy va hemskt.

Jag hoppas verkligen att det är något annat o att det går att lösa på annat vis.

Idag har det inte hännt någon olycka alls o det är skönt men hon ha ju inte varit på toa heller så det är väll inte fullt så bra.
Nä jag vet inte vad jag ska göra.

Lägger det åt sidan en stund nu o ska skriva en packlista inför helgen.
Imorgon åker vi ju på båtsemester med Pappa, Sara o Oliver. Det ska bli mysigt att bo i båten i helgen men det känns som att det kommer bli lite bökigt oxå. Men det får vi ta.
Störst problem lär vi få med läggningen o sovningen eftersom vi alla ska sova i samma säng o För det första så är Thilo väldigt lätt väckt o sen så kan varken Thilo eller Tindra ligga still i sängen så det kommer bli trångt. Men jag hoppas vi alla får sova lite ändå =)

Nä nu får det vara bra för idag.

Hörs nått!






Kommentarer
Postat av: Malin Jansson

Hej hej!

Jag skulle maila dig om Felix problem men det försvann... Att vi valde att göra operationen på Felix va inte ett lätt val, men me de problem han och vi har haft sedan han var i 3års ålder han fyller nu 10, vi har provat de mesta har träffat kanon läkare proffs på barn me dessa problem. Vi kom till en gräns där vi kom fram till att detta är bäst men han har "knappen" i magen 1år i taget och det är inte föralltid. Men när ens barn börjar i skolan så vill man INTE att han/hon ska göra på sig i skolan o gå med det i brallan, barn är barn inte snälla, jag/vi vill inte att Felix ska bli ett mobboffer pga att han har dessa problem. Jag vet inte hur mycket pengar vi har lgat ner på nya kalsonger mediciner osv, vi har bråkat, skrikit, hotat belönat, gråtit ja de mesta och ungen säger _ nej jag ska inte.... o det tar en dag el 2 så är vi tillbaka på ruta ett. Vi hade ett belönings system med guldstjärnor ett tag men det funkade i ca 5veckor sen en dag så hittade jag gömda ner bajsade kalsingar.... och vi var tillbaka på ruta ett igen och så har det varit i många mpånga år, inget barn eller föräldrar ska behöva ha de så som vi har haft det, alltid planera och alldid tjata fråga ska du inte gå på toa, åka på semester har alltid varit värst då har det kunnat bli olycker i tid o otid =( spelade ingen roll var vi var, han sa aldrig till. Men nu med "knappen" i magen så lever han som alla andra barn, spelar hockey, badar osv men vi ska tillbaka i maj -12 igen antigen får han en ny eller så ska "knappen" bort.



Du får gärna maila mig om du vill "prata" mera privat.



Stor kram till er

/Moster Malin

2011-09-05 @ 18:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0