Båttur Birsta Vårdcentralen Farmor

Ja i helgen ha vi varit på båtur med Pappa, Sara o Oliver =) Det ha varit jätte roligt o mysigt.
Blir lite trångt o lite bökigt men det har gått hur bra som hellst faktist.

O barnen ha sovit jätte bra o varit super snälla =)

Tack för en kanon helg är allt jag kan säga =)

I måndags va jag o barnen på Birsta med Mamma o Mattias. Mattias ha ju flyttat hemifrån så han skulle på Ikea o handla en MASSA saker.
Tänk om man kunde få göra det. Hade varit jätte roligt. Men om ett tag så ska Thilos rum göras iordning så då få jag handla dit iallafall o det kommer bli sååå fint om jag bara kunde få det gjort.
Men först skulle jag ha haft hit sekretären som jag ha köpt till Tindra, Den står hemma hos Mamma eftersom jag köpte den där o den är för stor för att rymmas i en bil =(
Men jag behöver ha hem den så att jag kan slipa av den o måla den. Just nu är den inte så jätte fin. Haha

Efter Birsta turen så blev det ett besök på Vårdcentalen med Sessan min o det gick hur bra som hellst. Hon va såååå duktig. Hon som brukar bli hysterisk sa inte ett ord utan bara svarade på frågorna o lät doktorn klämma på magen =)
Hon fick 2 mediciner utskriven mot förstoppning till o börja med. Vi kör på det i 10 dagar o blir det inte bra efter det så blir vi skickade på barnkliniken. Men jag hoppas verkligen att det blir bra av detta.
Laktulosen gick jätte bra för Tindra att dricka eftersom man ska blanda den med typ mjölk, oboy, gröt eller vad som hellst. Vi körde mjölk o Tindra sa att det bara smakade mjölk så det va ju bra. Skönt att det inte va något jag skulle måsta tvinga i henne.
Sen ha hon även fått Resulax o även det gick bra att ge henne o hon satt på toa o lyssnade på saga medans det verkade. Men hon hade lite för bråttomt ut för att leka så det hände en liten olycka ute o det tyckte hon inte alls va roligt o ont gjorde det oxå sa hon. Men hon satt på toa ett bra tag till o sen gick hon ut igen o då gick det bra =)

Idag vaknade jag av ett sms som min Pappa skickade till mig. Han berättade att Farmor inte va så pigg o ligger nu nersövd i respirator på sjukan. Läkarna tar en halv dag i taget o hoppas att medicinerna ska verka o att hon ska bli frisk. Men hon är inte alls pigg o kry =(
Jag hoppas verkligen att hon klarar detta o blir frisk igen.
Usch, jag tycker inte alls om detta o jag vet inte riktigt vad jag ska göra heller. Kan ju inte göra något alls för att hjälpa o hon är ju inte vaken så man kan inte hälsa på heller o sen är det väll bara hennes barn som får hälsa på.
Nä fy säger jag bara.

Hoppas på godare nyheter imorgon.

Nu blir det kvällsfika o tv, sen sängen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0