5 Dagar

Ja nu ha jag varit utan mitt lilla Hjärta i hela 5 dagar. Usch så långa dagarna blir. Det händer som inget.

Men vi ha hunnit med en helg i båten med Pappa, Sara och Oliver iallafall =) Det va mysigt. Första natten sov vi på Lillubban eller va det heter o där va det kanon fint o mysigt.
Nästa natt blev det Vindhem bara för att vädernissarna varnade för regn o kraftig blåst. Då är det bättre att inte ha så långt hem. Inge kul när det blåser på havet.
Nilla o Stina kom o hälsade på oss på Vindhem, det va roligt att träffa dom. Ska kolla med Stina om hon fick ihop nå bra bilder därifrån. Hon knäppte nog närmare 100 bilder där. Haha, Hon ha fått en systemkamera.
Sen ska jag kolla med Sara om hon ha nå bilder oxå. Jag hade som inge batteri i min kamera ja tydligen.

När vi kom hem i söndags tog jag o storstädade hela lägenheten. Sååååå skönt när det är gjort. Efter det tog jag o målade Tindras "Byrå" vilket jag pratat om sedan hon fick den. Haha
Tindras nymålade byrå =)
Den va träfärgad men nu är den vit o passar bättre in på hennes rum eftersom allt annat går i vitt =)

Måndag jobbade jag på morgonen o sen gjorde jag inte så mycke mer på hela dagen. Sov på soffan för de mesta. Min rygg va så trasig att jag knappt kunde jobba o sedan ta mig hem från jobbet. Jag måste nog inse att jag inte kommer kunna jobba tills det är dags för lillen att komma till oss. Inte om det ska fortsätta såhär iallafall.

Tisdag är det idag o jag ha bakat hela dagen känns det som. Fast först blev det en tur på Ica eftersom jag inte hade nånting hemma. Men hela dagen ha nu gått o 3 sorterskaker ha det blivit hitills iallafall.

Underbara kakor med chokladsås i som dom så fint hette =)
Underbara kakor med chokladsås som dom så vackert hette. haha

After Eight Kakor
After Eight Kakor =)

Affes chokladbröd
Affes chokladbröd heter dessa =)

Som vanligt så letar jag reda på nya recept när jag ska baka så jag har inte en aning om hur det smakar. Haha. Det återstår att se.

Imorgon blir det jobb på Öb först o sedan på Alnö Begeri. Hoppas det går vägen. Efter det blir det nog sängen ganska omgående. Kommer ha grymt ont när jag kommer hem.

Sen kan jag ju berättat att Tindra har det kanonbra med Mormor, Mats, Fredrik o Mattias. Kommer skriva mer om Furuviksresan senare när jag fått bilder av min bror. Roligare så eftersom jag inte varit med. Svårt att berätta något då.
Nu är dom iallafall hemma i Graninge =) Tindra fick åka med dit direkt så att vi fick fortsätta att ha lite ledigt o så ska vi ju åka upp dit på fredag eftersom Fredrik fyller år =)
Men guuuuud va tomt det är utan henne o inte nog med det så är ju Tigra bortrest oxå. Det är ju dags för valpar den 1 Augusti så hon befinner sig o stockholm hon o kommer hem om ca 8 veckor.

Det är så tyst o lugnt här att man kan höra klockan ticka.

Nä nu ska jag ta o sätta mig i soffan o kolla en film o sen blir det sova så jag orkar kliva upp imorgon.

Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0