Uppsägning

Ja idag va jag väldigt nära att säga upp mig som Mamma tro jag.
Usch vilken hemsk dag detta ha varit.
Jag o Tindra har bråkat hela dagen idag =( Hatar verkligen att göra det men idag ha hon gjort mig galen.
Fattar inte vad som tagit åt min lilla ängel.

Hon har varit gnällig hela veckan som varit men hon ha ju varit sjuk så det ha jag gått med på men idag ha hon inte varit snäll inte.
Hon ha bråkat om allt!

Först upptäckte jag att hon hade ritat på sina egna ben med sina stämpelpännor. Hon vet sååååå väl att man ritar på pappper o ingen annanstans. Men okej, det va ju bara på benen det går ju bort efter ett tag tänkte jag o släppte det efter att jag hade upplyst henne om att man inte får göra så.

Sen va det dags för middag o som vanligt så sitter hon inte still o äter utan sitter i vrider på sig o grejjar hela tidnen o nå mat får hon inte i sig. Tar typ 45 min innan hon ha fått i sig sin lilla portion med mat o då är alla less o irriterad. Så middagarna är inte alls roliga nu för tiden.

Sen hade jag tvättid o hon skulle följa med o hjälpa mig. Det fick hon såklart =) Efter en stund sa hon att hon ville bajsa o då sa jag åt henne att gå in o göra det men det vägrade hon o sen sa hon att hon inte va bajsnödig utan att hon bara skojjade. Sen gick den en liten stund o då kommer hon o säger att hon ha bajsat i byxorna. Varför frågade jag o hon svarade som vanligt att hon inte orkade gå på toa o så världens flin på det. Hon är verkligen ute efter att göra mig galen.

Efter en dusch av henne o tjaffs om påklädning så va det dags för städning av hennes rum. Hon hade nämligen vällt ut alla sina saker över hela rummet o ni som varit på henes rum vet att hon inte har lite saker. Jag med min mage tog mig knappt in genom dörren.
Jag skulle iallafall hjälpa henne för att vara snäll eftersom hon faktiskt ha varit sjuk o inte ha hittat tillbaka till sitt rätta jag. Men jag går inte med på att hon sätter sig mitt i högen av leksaker o gör allt annat än städar. O när jag säger åt henne så har hon ont någonstans o hon är för trött för att städa o det är det ena med de andra. Sen tar hon en liten sak o så tar det 5 min innan hon ha lagt den där den ska vara. Säger åt henne igen o då gapar o skriker hon åt mig bara. Bara en massa flams o jävilskap. Det tog över 2 timmar att städa hennes rum o då ha vi bara plockat undan allt hon dragit fram så ingen damsugninge eller nått är gjort.

Mitt under allt tjafs om städningen upptäcker jag något som fick bägaren att rinna över. Usch va arg jag blev. Så arg så tårarna rann över. Där tog mitt tålamod slut o jag sa upp mig som Mamma för en stund. Orkar inte mer nu sa jag bara.
Ungen har ritat på tapeterna med tuschpennor. O hennes svar gjorde mig vansinnig. Jag frågade varför mellan tårarna o hon svarade att hon hade hjälpt mig. Med vad? Frågade jag o hon svarade, Med pyssel o så hånlog ungen åt mig o tyckte att det va skit kul.
Sen förklarade jag för henne att man inte får göra så o att det kostar Mamma en massa pengar när hon gör så eftersom jag nu måste tapetsera om hennes rum o så skratta hon o sa. Ja men du får väll göra det då.

Hallå!!! Hon är 3 år gammal inte 14. Vad är det för fel??? Varför gör hon såhär. Jag blir galen!!!!!

Hon ha ju alltid varit hur säll o go som hellst. Men nu är hon en riktig sat unge som det snart inte går att ha o göra med. Jag gör allt för henne o verkligen fösöker fixa o dona så att hon har roligt o hon får oftast som hon vill. Ja jag är igentligen för snäll med henne jag vet det. Men jag får bara bråk, gnäll o dumheter tillbaka o hon står o skriker att hon aldrig aldrig någonsin får göra någonting.

Jag fattar inte.

Trött är jag nu. Helt slut o orkar inte alls med mycke till av detta.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!!

Trottsiga barn e inte att leka me, speciellt i 3års ålder, jag hade ett helvete när Lukas va 3 o felix 6 då sa jag upp mig... =o( De ända sättet att få till de e att ha tydliga regler o vara bestämmd el rak, ( jag menar inte att vara dum) bara så ingen missförstår =o)

Man måste vara kosekvent. Oj va barnen fick pauser på sina rum, el de fick inte gå ut el så åkte dom i säng.

Men som tur e så går de över.... men de ser man inte då....

Hoppas att hon lugnar ner trottset tills bebisen kommer, kommer du ha henne 15tim på dagis, de e nog bra för henne o för dig, Hon behöver sitt dagis o du får lugna stunder me den lilla.



Ha de bra

hälsa familjen ses i okt =o)

Kram /Malin

2010-08-24 @ 21:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0