Jag är 22 inte 14 så jag tar mina egna beslut!!!

Tycker det är väldig dåligt av folk att dömma en hund som man inte ens har träffat, och dessutom inte vet något om.

Jag tänkte iallafall att om jag lägger ut lite info om Amstaff så kanske ni kan förstå att detta inte är en kamphund, utan en sällskapshund, familjehund.

Sen kan jag berätta att Tigra är född hos en tjej som heter Petra och hon ha en dotter på 5 år som Tigra då är uppväxt med och sedan köpte Mira henne och hon har en liten flicka som är yngre än Tindra.
Så med andra ord, Hon är van barn och är jätte snäll mot dom.

Sen kan jag tala om att hon är uppfödd på en kennel där det finns en massa hundar i olika åldrar.
Och Mira har 3 staffar och en lite tuss.

Hon har oxå bott tillsammans med 5 katter.

Tigra är med andra ord van det mesta.

Man kan inte dömma någon utan att träffa personen eller hunden först.
Om ni sedan inte tycker om henne och har en riktig anledning till det så är det helt okej.
Men jag lovar att alla kommer tycka om henne om dom bara ger henne en chans och träffar henne.

Hon har absolut inga anlag till att bli en kamp hund och en Amstaff blir bara det om man verkligen hård tränar den till det.
Det finns inga kända fall där en renrasig Amstaff har attakerat en människa eller annat djur.
Det är alltid en blandras inlandad i dom otäcka historierna.
ALDRIG en RENRASIG Amstaff.

Jag skulle aldrig ta hem en hund som skulle vara en fara för min dotter.
Dom som känner mig vet att jag aldrig skulle utsätta Tindra för det.
Hon är mitt allt och jag älskar henne av hela mitt hjärta.
Hon är mitt allt och den som säger annat kan dra åt helvete.

Jag kan ta han om mig själv och min familj.
Jag är inte helt jävla pantad i huvudet som vissa verkar tro.
Tackar för tankarna om att jag inte kan ta hand om min dotter.
Verkligen gulligt av er att tycka att jag är en värdelös Mamma.

Tänker inte nämna några namn.
Men FY FAAN vad dåligt.
Ta hand om er egen familj innan ni dömmer min.
Eran är verklien inte den bästa.

Jag är inte 14 år längre.
Jag tar mina egna beslut.
Tipps och råd tar jag gärna imot, men aceptera att det är mitt beslut om vad jag gör med mitt liv.
Jag vill inte höra fler hot och skit snack.
Nu får det vara bra.
Jag väljer min hund själv och jag väljer min pojkvän själv.
Vill inte höra talas om att han hotas något mer.
Det är mitt val om jag är med honom eller inte.
Visst det kanske inte har varit så bra men jag har valt att stanna och nu är allt bra.
Låt oss sköta vårat.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0