Tindra på Bråkmakargatan

Haha. Ja alla känner väll till Lotta på bråkmakargatan?!
Tindra är ju kär i dom filmerna och jag har nu kommit på att det är därifrån hon får alla sina hyss o bus.

Hon säger tillexempel. Dumma Mamma hela tiden o det gör Lotta oxå o de roliga är att Tindra uttalar det så att det låter precis som Lotta. Haha.

O hon surrar konstant om Lotta o Lottas Mamma hela dagarna.
Lotta hit o Lotta dit.
Lotta äter inte maten o då gör inte Tindra de heller.

O när Lotta blir arg på sin Mamma så säger hon först dumma Mamma och sedan skriker hon allt vad hon har.
O precis så gör Tindra oxå.

Jag hon kanske inte ska titta på Lotta nå mer.
Eller så får jag vara med o förklara för henne att man inte ska göra som Lotta gör.



Idag den 17 Juli har Tindra varit på ett litet äventyr med kompisen Willda.
Dom va ute på gården o lekte med dockorna och varsin vagn o jag såg dom hela tiden, efter en stund såg jag dom försvinna runt hörnet och tänkte att dom säkert gick för att plinga på våran dörr precis som dom brukar göra.
Men det ringde aldrig på dörren så tillslut gick jag för att kolla vart dom tog vägen o såg dom ingenstans.

Vände o gick ner på gatan en liten bit o tänkte att dom kanske hade gått bakom huset o hamnat nere hos Willdas Mamma som satt ute där nere, men icke,

Vände igen o gick upp mot parkeringen samtidigt som Willdas storebror Rasmus kom på cykeln för att hjälpa mig o leta.
Jag tog en sida av huset o Rasmus den andra.
Hör honom ropa att han hittat dom o kommer då fram till att han ropade från vägen.
Springer dit eftersom det paserar många bilar just då o hittar flickorna precis vid vägen.
Frågade Tindra vad hon hade där att göra o fick till svar att dom skulle ta bussen till stan.
-Men snälla Tindra inte kan väll ni ta bussen o åka til stan ensam heller.
-Jo sa Tindra då o surade ihop totalt.
Hon är ju van att åka buss hon o det är de bästa hon vet, hon tjatar om det så fort hon ser en buss.
Satte mig ner med flickorna o förklarade att när man är så liten som dom är så får man inte gå till vägen ensam o man får absolut inte åka buss.
Fick dom båda att följa med mig därifrån o påvägen tillbaka till lekparken kom Willdas Mormor o så förklarade jag vad dom haft för sig o då sa hon till Willda att man absolut inte får gå till vägen o då högg Tindra in hon oxå.
- Willda du få inte gå till vägen.
Hon upprepade de flera gånger. Hon skällde på Willda trots att hon gjort samma fel själv.
Min lilla knäppis.
Men jag hoppas verkligen att dom förstått att dom inte får gå dit själv.
Nu tänker jag banne mig följa efter dom så fort dom går runt hörnet på huset.
Bus ungar.

Ja jag har fått mig en egen lite Lotta jag, haha

ikväll blev de lady o luffsen istället för Lotta, haha
O hon somnade som en stock.

Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0