22 Juli

Idag har vi varit in till stan o lämnat in papper på soc. Samma visa varje månad. Blev lite sent denna månad eftersom det har varit skitväder o då är det inte roligt att åka till stan inte, inte med buss iallafall.
Men idag ha det varit halvfint väder så då passade vi på. Vandrade runt en stund på stan oxå för att kolla efter en butik som Mamma surrade om men den verkar inte finnas kvar. Lite synd tycker jag.

Tindra va snäll hela förmiddagen och hur gullig som hellst. Men fy _ _ _ vilket humör hon fick när vi skulle åka hem.
Uscha. Hon skulle banne mig inte sitta i vagnen o hon skulle inte sitta stilla på bussen, antingen stog hon på sätet eller så låg hon på golvet o Mamma va dum o inget va bra. Höll  på att bli tokig innan vi äntligen va framme o jag fick kliva av bussen. Va ju hur mycke folk som hellst på den.
Aja, väl av bussen så skulle jag ha ner henne i vagnen o det va ju helt omöjligt, slutade med att vagnen tippade o hon hamnade på backen. Gjorde inte illa sig som tur va men ändå. Hon är ju helt hopplös ibland denna lilla dam.
När jag väl fått henne att sitta kvar i vagnen så va jag dumma Mamma hela vägen hem.
TYcker inte om när hon säger så.

Funderar på om det kan vara som Mamma sa att hon saknar tutten. Sakna trösten som tutten gav. Ja jag vet inte alls varför hon ha blivit så omöjlig som hon är nu. Det går ju lixom inte att prata med henne heller.
Sen ha hon slutat sova middag oxå. Hon vägrar de. Sällan jag lyckas få henne att sova. Det kan ju oxå va en orsak till hennes humör.
Ja jag vet inte alls jag. Mer än att jag kommer bli tokig om hon inte ger sig snart.

Efter många om o men tog vi oss hem iallafall o då hade hon lugnat ner sig och vi gick in o bytte kläder, sen fick hon gå ut o leka med Willda. Lugnt o skönt blev det hemma =)
Tills jag upptäcker vad dom små damerna ha för sig ute. *SUCK*
Willda står helt naken i lekparken o Tindra utan tröja o kämpar febrilt med att få av sig byxorna.
Dom skulle tydligen byta kläder med varandra. Jag sa åt henne att plocka ihop sina klädet o komma till mig så jag fick klä på henne igen men icke. Suckade o gick in o skickade ut Bobbas, orkade inte diskutera med henne mer idag.
Han klädde på henne o sen fick hon en sista chans att bete sig ute annars fick hon gå in.
Det gick ganska bra, lite små bråk mellan Willda o Tindra bara men det är sådant som händer o som dom ha börjat klara upp själva.
Men när ja skulle hämta in Tindra på kvällen så hittade jag hennes tjocktröja o skor i grannensbuskar o hon va nere hos Willda o åkte runt på hennes bil.
Hon tycker inte om när det är kallt annars men när hon är ute på kvällen då jäklar åker kläderna av hela tiden.
Förstår inte varför hon tar av sig skor o tjocktröja så fort hon får chansen.

nä usch vilken jobbig dag detta har varit. Helt slut i huvudet är jag nu, Men Tindra somnade iallafall utan att bråka idag =)
Nu ska jag oxå sova. Blir en film först.

Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0