14 Juli

Idag har jag bakat lite. Började med en filmjölkslimpa som blev riktigt misslyckad. Jag hade för lite bikarbonat o tänkte att de är säkert inte en superviktig ingrediens men aj så fel jag hade.
Detta är resultatet

Misslyckad filmjölkslimpa

Platt som en pannkaka o väldig seg o alldeles förljus. haha. Det går inte att äta den.

Sen blev de lite småkakor oxå.
Kanelbågar
Kanelbågar är detta. Aldrig bakat dom tidigare men dom va riktigt goda.

Kolakakor.   Har andra planer på formen till nästa gång. o lite kortare gräddningstid kanske. Dom ska ju vara lite seg
Kolakakor är detta. Dom är grymt goda, men jag gräddade dom lite för länge. Dom ska ju vara lite seg igentligen.

Vaniljhorn. Haha  0 tålamod så det blev runda kakor istället
Sen blev det vanlijhorn. Men jag hade inte tålamod till att sitta o göra horn så det blev runda kakor istället. HAHA

Ja så har min dag sett ut.
Tindra har varit ute o busat.
Hon har varit lite bråkig idag, Rök ihop med thea så Bobbas fick hämta in henne. Satte henne på rummet o så fick hon sitta där tills hon lugnat ner sig.
Då gick jag in o pratade med henne o så kom vi överenns om att man inte puttar o slår kompisarna o sen fick hon en chans till att gå ut.
Efter det har hon varit snäll. Förutom att hon säger att jag är dum med henne, Hon sa det när jag hade pratat klart med henne inne på rummet.
- Du är så dum med mig Mamma.
- Men Tindra vem är det som är dum igentligen frågade jag.
- Tindra är dum med Mamma sa hon då o gav mig en kram
SÖT tjejen min.

Tindra ville titta på tv i våran säng innan hon skulle gå o lägga sig. Vi la oss där o så sa jag att det bara skulle bli en liten stund. Men vi somnade båda 2. Haha.
Flyttade henne till sin egen säng när Bobbas varit in o väckt mig. hehe

Appropå sova, igår va jag in på hennes rum o kollade innan vi gick o la oss. Skulle kolla så att hon inte ramlat ur sängen o släcka lampan.
Hon hade tappat täcket så jag la det över henne o då vände hon sig o sa "prusiluskan, mer prusiluskan" Vet inte hur det stavas men jag höll på att dö av skratt. fick springa ut ur rummet för att inte väcka henne. Haha. Hon sov nämligen när hon sa det.
Hon måste ha somnat precis när prusiluskan va på tvn. haha

Lite rörigt inlägg det här o rörigare blir de för här kommer något som igentligen inte har med idag att göra.
Haha. Lillebror Mattias på 9:an balen
Haha. Hittade denna på facebook.
Lillebror Mattias blev ju balenskung på 9:an balen =)

Men nu ska jag sova,
Natti Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0