18 Augusti

Fortfarande sjuk =( BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

Men jag har iallafall tagit mig iväg in till stan med Älsklingen o lämnat in soc pappren o så. Skönt att ha det klart o nu hoppas jag att pengarna ramlar in när dom ska. Blir så struligt när dom kommer försent.

Jag har en grym beslutsångest angående Tindras dagis. Jag har ju som sagt varit helt inställd på att hon skulle byta avdelning nu tillsammans med sina jämnåriga vänner, men så va det tydligen inte alls tänkt, Vilket jag ifrågasatte lite imorse när jag kom på dagis med henne.
Anledningen till detta är att när dom va på stora barnens avdelning o hälsade på innan sommaren så blev Tindra blyg o ville inte alls lek med dom stora barnen.
Men Hallå tyckte jag då, Nu går ju alla hennes vänner på den avdelningen och Tindra leker ju bara med dom stora barnen när hon är hemma. Jag ser inte problemet.
Sen är de väll klart att man är blyg när det är första gången man ser dom. Jag tror helt klart att det blir annat nu när hon har sin bästa kompis där. Dom umgås ju jämt hemma så nog tror jag att dom kommer göra det på dagis oxå.

Som det är nu så går Tindra med 1 åringar, vilket gör väldigt stor skillnad på henne o dom andra. Dom andra ha ju precis lärt sig gå o börjat prata medans Tindra klarar det mesta själv o surrar som en tok o springer runt som en galning.
Jag har fått möjligheten att välja avdelning till henne nu. Hon kan få flytta över direkt eller vänta tills det händer under hösten. Jag är lite fundersam på hur jag ska göra.
Hon är störst där hon är nu men hur fungerar hon på andra avdelningen då när hon blir minst?
Det är så himla svårt att avgöra vad som är bäst för henne. Jag ser ju inte hur hon fungerar på dagis.
Jag har inte en aning om vad jag ska göra. Måste nog ringa Mamma o rådfråga henne igen =) Hehe
Mamma är bra att ha hon =)

Nä nu ska jag ta o göra lite nytta medans alla mina älsklingar sover en stund =)
Tigra under mig, Tindra på soffan o Bobbas i sängen.
Då blev det bara köket över till mig. haha.
Diska bli det då med andra ord o sen middagslagning.

Puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0